Immigration and Family Life

אוליצה, נ., יונה, ל., ורואר-סטריאר, ד. (2018). ילדים בסיכון בעיני הורים בני "דור וחצי" להגירה מברית המועצות. מפגש לעבודה חינוכית-סוציאלית, כ''ו (47), 101-134

בירגר, ל' (2019). עבודה סוציאלית בעולם גלובלי: האם וכיצד עלינו לעבוד עם פליטים בישראל?. מידעו"ס
https://openscholar.huji.ac.il/sites/default/files/nevet/files/meidaos_social_work_with_refugees.pdf

בלומברג, נ'. (2016). לגדל bébé בארץ: תפיסות והתמודדויות של אמהות מהגרות מצרפת בישראל. (עבודת גמר לקבלת תואר מוסמך). האוניברסיטה העברית בירושלים.

שמואל, נ. (2020). דורות של תקווה: מסורת והעברה בין-דורית עם העלייה מאתיופיה. הוצאת פרדס. חיפה.

שמואל, נ. (2015). בטן מלאה דמעות. הוצאת פרדס. חיפה.

שמואל, נ' (2019). 'באתיופיה הכול היה אחרת' – משפחה, תקשורת ודרכי התמודדות בקרב ישראלים-אתיופים. פעמים: רבעון לחקר קהילות ישראל במזרח. מכון בן-צבי. גיליון סתיו תש"ף. 93-136.

שמואל, נ' (2015). מעברים ולא פערים: קליטת יוצאי אתיופיה במערכת החינוך. גילוי דעת, 8, סמינר הקיבוצים, גיליון סתיו, 146-137.*

שמואל, נ' (2011). מסורות החינוך של יהודי אתיופיה: דינאמיקות של המשכיות ושינוי. הד האולפן החדש, 98, אביב

שמואל, נ' (2010). מסורות החינוך של יהודי אתיופיה, דינאמיקות של המשכיות ושינוי. (עבודת גמר לקבלת תואר מוסמך בפולקלור). האוניברסיטה העברית בירושלים.

שמואל, נ' (2009). את אבא אין מאשימים כפי שאת השמיים אין חורשים. עט השדה, 3, 36-40

 

 

Birger L. (2020) “Permanent Temporariness:” Eritrean Refugees and Social Workers’ Perceptions of Israeli Policies and Their Implications for Family Well-Being. In: Roer-Strier D., Nadan Y. (eds) Context-Informed Perspectives of Child Risk and Protection in Israel. Child Maltreatment (Contemporary Issues in Research and Policy), vol 10. Springer, Cham.
https://doi.org/10.1007/978-3-030-44278-1_12

Birger, L. (2018). Aadvocating for asylum seekers’ rights is social workers duty. Opinion article, Haaretz newspaper (Hebrew).

Birger, L., & Peled, E. (2017). Intimate strangers: Eritrean male asylum seekers’ perceptions of marriage and sexuality. Culture, Health & Sexuality, 1-14.‏
https://doi.org/10.1080/13691058.2017.1313450

Ponizovsky, Y. Dimitrova, R., Schachner, M.K., & van de Schoot, R. (2013). The Satisfaction With Life Scale: Measurement invariance across immigrant groups. European Journal of Developmental Psychology, 10, 526-532.  
https://doi.org/10.1080/17405629.2012.707778

Ponizovsky, Y., Kurman, J., & Roer Strier, D. (2012). When role reversal and brokering meet: Filial responsibility among young immigrants to Israel from the former Soviet Union. Journal of Family Psychology, 26, 987-997. https://doi.org/10.1037/a0029913 

Ponizovsky, Y., The Multifaceted Phenomenon of Post-Migration Filial Responsibility: Young Immigrants from the Former Soviet Union in Israel. 2015. 145 pp., Language: English. Submitted to the Hebrew University of Jerusalem. Under the supervision of Prof. Roer-Strier, Hebrew University of Jerusalem and Prof.  Kurman, Haifa University.

Ponizovsky-Bergelson, Y., & Kosner, A. (2015). Psychological adjustment of immigrant youth from FSU in Israel: The aspects of language and cultural brokering. Israeli Ministry of Education, Hed Haulpan, 104, 89-104. [Hebrew]

Ponizovsky-Bergelson, Y., Kurman, J. and Roer-Strier D. (2017). The role of resilience in the adjustment of immigrant youth who experienced filial responsibility. Society and Welfare, 37(1), 59-85. [Hebrew]

Ponizovsky-Bergelson, Y., Kurman, J., & Roer-Strier, D. (2015). Adjustment enhancer or moderator? The Role of resilience in postmigration filial responsibility. Journal of Family Psychology, 29(3), 438-446.
https://doi.org/10.1037/fam0000080

Ponizovsky-Bergelson, Y., Kurman, J., & Roer-Strier, D. (2015). Immigrant's emotional reactions to filial responsibilities and related psychological outcomes. International Journal of Intercultural Relations, 45, 104-115. https://doi.org/10.1016/j.ijintrel.2015.02.002

Shmuel, N. (2010). Educational Traditions of Ethiopian Jewry: The Dynamics of Continuity & Change. (Unpublished Master's thesis).

Shmuel, N. (2017). Family and Tradition in Cultural Transition: from Ethiopia to Israel. (Thesis for the degree of Doctor of Philosophy).

Ulitsa, N., Keller, H., & Otto, H. (2017). Training 3-Month-Old babies for the future: Reflections of   maternal beliefs in interactional practices in immigrants from FSU living in Israel. Journal of Cross-Cultural Psychology, 48(2), 135-155.
https://doi.org/10.1177/0022022116678323

Wahle, N., Ponizovsky-Bergelson, Y., Dayan, Y., Erlichman, O., & Roer-Strier D. (2017). On the margins of race, immigration and war: Perspectives on risk and protection of young children from the Ethiopian community in Israel. European Early Childhood Education Research Journal 25(2), 305-320. https://doi.org/10.1080/1350293X.2017.1288387