Becoming a Qualitative Researcher

 

מרעי-סרואן, א', רואר-סטריאר, ד' וסטריאר, ר' (2020). בין לבין: הגבול בין מחקר לפרקטיקה כאתר להתנגדות. בתוך מ' קרומר-נבו, ר' סטריאר, וע' ווייס-גל (עורכים), ביקורת בפעולה: פרקטיקות ביקורתיות בשדה החברתי בישראל (עמ' 377-351). תל-אביב: רסלינג.

Marey-Sarwan I., Ulitsa N. (2020) Context-Informed Research on Child Risk and Protection: Principles and Challenges. In: Roer-Strier D., Nadan Y. (eds) Context-Informed Perspectives of Child Risk and Protection in Israel. Child Maltreatment (Contemporary Issues in Research and Policy), vol 10. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-44278-1_3

Gemara, N. (2020). An Ultra-Orthodox Researcher: Oxymoron or Opportunity? A Typology of Appearances of Conflicting Identities of an Insider Researcher. In Context-Informed Perspectives of Child Risk and Protection in Israel (pp. 305-315). Springer, Cham.‏
https://doi.org/10.1007/978-3-030-44278-1_16

Tener, D., Marmor, A., Weisrose, E. L., Almog-Zaken, A., Filtser, T. M., & Turjeman, S. (2020). Disclosing Sexual Abuse in Religious Communities in Israel: Lessons Learned by the Research Group on Child Sexual Abuse. In Context-Informed Perspectives of Child Risk and Protection in Israel (pp. 289-304). Springer, Cham.‏
https://doi.org/10.1007/978-3-030-44278-1_15